сряда, 21 декември 2016 г.

"100 начина да промениш живота си" от Лариса Парфентиева- ревю

source 
„100 нaчинa дa пpoмeниш живoтa cи“ e cбopниĸ oт вдъxнoвявaщи иcтopии зa тoвa ĸaĸ дa пpoмeним живoтa cи ĸъм пo-дoбpo, нaпиcaн oт чoвeĸ, ycпял дa пpeoбъpнe coбcтвeния cи нa 180 гpaдyca.

Xopaтa чecтo ce въpтят в oмaгьocaн ĸpъг. Измъчвaни oт yceщaнeтo, чe нe живeят тaĸa, ĸaĸтo им ce иcĸa, тe пoпaдaт в ĸaпaнa нa eжeднeвиeтo и нe пpeдпpиeмaт ниĸaĸви дeйcтвия тoва дa ce пpoмeни. Cлeд ĸaтo Лapиca Πapфeнтиeвa ce oĸaзвa в житeйcĸa „зaдънeнa yлицa“, тя peшaвa дa нaпpaви „oбpaтeн зaвoй“ и дa пpoмeни ĸopeннo нaчинa, пo ĸoйтo възпpиeмa cвeтa. И успява.

Taзи ĸнигa ce paждa oт ceдмичнaтa pyбpиĸa нa Лapиca „100 нaчинa дa пpoмeниш живoтa cи“. Beднaгa cлeд пoявaтa cи пpeдизвиĸвa мнoгo ĸoмeнтapи. Xopaтa зaпoчвaт дa cпoдeлят ĸaĸ paзличнитe иcтopии им пoмaгaт дa въpвят нaпpeд.

B ĸнигaтa щe нaмepитe oтгoвopитe нa мнoгo въпpocи:

Kaĸ дa изpaзя cилaтa, ĸoятo тaя в ceбe cи?
Kaĸ дa нaпycнa oмpaзнaтa paбoтa и дa ce peaлизиpaм?
Kaĸ дa нaпpaвя пъpвaтa ĸpaчĸa ĸъм eдин нoв живoт?
Kaĸ дa пpeoдoлeя cтpaxoвeтe cи и дa нaпpaвя „cĸoĸa нa вяpaтa“?
Kaĸ дa cъчeтaя paбoтaтa cи c тoвa, ĸoeтo oбичaм?
Kaĸ дa нaмepя oбĸpъжeниe, ĸoeтo дa мe пoдĸpeпя?
Kaĸ дa paзвия cвoятa личнa cилa и дa пoлyчa oт Bceлeнaтa тoвa, ĸoeтo иcĸaм?
Kaĸ дa пpocтя cтapитe oбиди и дa „извaдя нoжa oт гъpбa cи“?
Ocвeн тoвa, щe пoлyчитe пepcoнaлнa фopмyлa нa щacтиeтo oт ceдeм ĸoмпoнeнтa.
↘↘↘
А аз ще добавя:
  • Защо никога не успявам да постигна всички цели, които си поставям в края на годината за следващата и как да започна да ги постигам?
  • Как да си създадам труден за създаване навик - като редовно ходене на фитнес и др., и същевременно как да се откажа от труден за отказване такъв - храненето без да изпитвам глад например?
  • Защо не е необходимо да имам талант в дадена област, за да постигна успех в нея?
  • Какво всъщност е призванието и как да разбера кое е най-правилното за мен?
  • Как да съчетавам заниманията си със задълженията или как да намирам време за всичко?
  • Какво всъщност е щастието и как да бъда щастлив(а)?

Цялото това обещаващо описание звучи прекрасно, нали и даже някак магично, сюрреалистично, утопично, ако щете? А как ще ви се стори, ако ви кажа, че действително тази книга е способна да ви отвори очите, дотолкова, че да ви накара многократно да премисляте живота си из основи и постепенно да започнете да вкарвате в него наученото от книгата. 

В "100 начина да промениш живота си" авторката разказва историите на различни хора по една или друга причина допитали се до нея за съвет или просто споделили терзанията си, и четейки, осъзнаваме колко общо всъщност имаме с всички тях и как посланието, което ни оставя прочетенето, е на път действително да ПРОМЕНИ живота ни.

Още щом разбрах за издаването на книгата на българския пазар, бях привлечена от гръмкото й заглавие - в първия миг си помислих, че тази книга с нищо няма да се различава от купищата книги за самоусъвършенстване, минавали ми пред очите, но анотацията промени отношението ми, някак си ме остави с чувство за прямота. Аз вече исках да прочета тази книга! И да променя живота си. Дори и да звучи смешно, за моите седемнайсет години виждах, че има аспекти в живота ми, които не ме удовлетворяват, черти на характера ми или просто вредни навици, не знам, но ясно виждам, че мога и по-добре. 

Сега, пет дни по-късно, след като затворих и последната страница на "100 начина да промениш живота си", смело заявявам, че вече зная какво и как мога да променя в себе си, в нагласата си към света и в каква посока. А най-малкото: Лариса Парфентиева ме ВДЪХНОВИ да го направя. 

Искрено се радвам, че имах възможността да прочета тази книга - тя не е просто поредното четиво, което възлага "големи надежди" и дотук. Тя е много повече от това - тя е ВДЪХНОВЕНИЕ в най-чиста форма. ВДЪХНОВЕНИЕ. ВДЪХНОВЕНИЕ. ВДЪХНОВЕНИЕ. Пропито във всеки неин ред, страница, глава. Не можех да се откъсна от нея, исках да чета още и още, защото авторката казва всичко онова, което съм искала да чуя от някого някога! За първи път ми се случва и да подчертавам с маркер любимите си цитати - просто са толково много, че сметнах за излишно да залепя всичките си 100 листчета. За първи път ми се случва и да се връщам назад и да препрочитам любими части, след което да продължавам напред, пак да се връщам и пак да препрочитам... 
Както казва и самата авторка в частта, в която благодари на своето семейство, приятели, редактори, колеги и пр., колкото и нескромно да звучи: тази книга е най-ценният подарък, който можете да подарите на един човек... Същото нещо си помислих и аз след първите няколко глави и бях убедена в това - какво съвпадение, нали?!

Ще споделя и няколко от цитатите, които най-силно ме накараха да спра и да се замисля. Надявам се и при вас да се получи нещо подобно❤:


"Онова, от което не можеш да се откажеш, с него и ще си останеш. Ако човек не може да се откаже от "демоните си", то той ще си остане с тях."
"Всички най-хубави неща, които се случват в живота ни, не могат да бъдат планирани или изчислени. Точно затова правилото е много просто: започни от това, към което те влече сърцето, продължавай достатъчно дълго и не губи концентрация."
"Когато човек прави това, което обича, не му е необходима допълнителна мотивация, за да върви напред и да расте. Ако се налага да се убеждавате и да се уговаряте, за да кажете "да", значи душата ви казва "не". Запомнете: когато душата ви казва "да", няма да има нужда от убежадавене." 
"Когато сте в дупка, най-важното е да го осъзнавате и без да се вълнувате, да продължавате да вървите напред. И винаги да помните: "Най-тъмно е преди разсъмване!" 
Хиляди благодарности на издателство AMG Publishing, 
които толкова приятно ме зарадваха с тази вълшебна предколедна изненада! 
Няма по-идеален начин да започна 2017г. ❤❤❤



2 коментара:

  1. Много хубаво ревю! Книгата наистина хваща окото още със заглавието си. Не на последно място добре дошла отново! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Книгата е ценно попадение! Благодаря ти много!(: Не съм предполагала обаче, че 11 клас няма да ми оставя свободно време..

      Изтриване